חייגו עכשיו: 03-6879901

מניעת שריפות באמצעות מצלמות אינפרא-אדום

בכל הנוגע למניעת וצמצום נזקי שריפות אין ספק כי זמן תגובה מהיר זה שם המשחק. אין פלא, אם כך, שמערכות לזיהוי מוקדם של שריפות הפכו לחלק מרכזי בנהלי הבטיחות של תעשיות רבות. מצלמות תרמיות וטרמומטרים המבוססים על טכנולוגיית אינפרא-אדום הם בין האמצעים היעילים ביותר לזיהוי מוקדם של שריפות במפעלים תעשייתיים ובמתקנים אחרים.

חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות.
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן

שיטת מדידת הטמפרטורה של מצלמות אינפרא-אדום

כל הגופים עם טמפרטורה מעל טמפרטורת "האפס המוחלט" (דהיינו, מעל מינוס 273 מעלות צלזיוס) פולטים קרינה אלקטרומגנטית פרופורציונלית לטמפרטורה שלהם. חלק מהקרינה האלקטרומגנטית הינה קרינת אינפרא-אדום אשר באמצעותה ניתן למדוד טמפרטורה גם ללא מגע ישיר עם האובייקט.

מצלמות תרמיות מבוססות טכנולוגיית אינפרא-אדום יכולות לזהות הבדלי טמפרטורה זעירים במיוחד ולייצר הדמיה תרמית של האובייקטים הנימדדים. תכונה זו מועילה בממשקים רבים: משליטה בעיבוד תעשייתי ועד לתחזוקה של מערכות אלקטרוניות, היכן שתקלות ונקודות כשל יכולות להיות מזוהות על ידי טמפרטורות גבוהות.

ניטור טמפרטורה – מניעת שריפות ובקרת איכות במפעלי ייצור

באמצעות השימוש במצלמות אינפרא-אדום ניתן לנטר טמפרטורות של מערכות ייצור למיניהן בזמן אמת, למנוע התפרצויות של שריפות ולחסוך בפגיעה באיכות התוצר הסופי.

ניטור טמפרטורה באמצעות טכנולוגיית אינפרא-אדום טומן בחובו אפשרויות נוספות מלבד מניעת שריפה. כך, למשל, ישנם מפעלים בהם משתמשים במצלמות אינפרא-אדום בכדי להעריך את הטמפרטורה של משטחי עץ בעת השיוף, או לנטר את הטמפרטורה בעת עיבוד שבבי.

מעבר ליתרונות הבטיחותיים הנוגעים לנושא, וביניהם מניעת שריפות מבעוד מועד, ניטור טמפרטורה בזמן אמת מאפשר להפחית את הסיכון של פגיעה באיכות המוצר. אמנם, במפעלי ייצור קיימת בקרת איכות לזיהוי פגמים, אך היתרון בניטור הטמפרטורות על קו הייצור עצמו הוא שהדבר מאפשר למנוע את הפגיעה באיכות מלכתחילה, ובכך לחסוך בהוצאות רבות. 

מניעת שריפות באתרי פסולת

מד חום תעשייתי, טרמומטרים, ומצלמות אינפרא-אדום הן כלי משמעותי למניעת שריפות לא רק במפעלים ובפסי הייצור אלא גם באתרי פסולת רבים. מדי שנה נוצרים ברחבי העולם כמליארד טון פסולת, אשר נטמנת או ממוחזרת במדינות רבות באמצעות מערכת מקיפה של מחזור פסולת. לעיתים קרובות, תהליך המחזור כרוך ביצירת חום רב בחללים צפופים ונטולי איוורור, דבר המוביל לאש חנוקה. לפיכך, באתרי פסולת רבים יש צורך במערכת לזיהוי של שריפות מוקדמות באמצעות מצלמות אינפרא-אדום.

מצלמות אינפרא-אדום מסוגלות למדוד טמפרטורות מוחלטות והבדלי טמפרטורה באופן מדויק להפליא. הפסולת באתרים השונים יכולה להיות מנוטרת ללא הפסקה באמצעות התממשקות בין המצלמות והשונות והציוד הטכנולוגי.

על מנת להבטיח תגובה מהירה למצבי שריפה יש לשלב בין המצלמות לבין מערכות הזיהוי האחרות (כגון גלאי עשן, טפטפות, וכן הלאה) המופעלות באופן אוטומטי. בסופו של דבר, המטרה היא לנטר את כל אתר הפסולת באמצעות מצלמות אינפרא-אדום, כשככל שהאתר גדול יותר כך הוא ידרוש פריסה רחבה יותר של מצלמות.

ניטור נגד שריפות באמצעות מצלמה תרמית
ניטור נגד שריפות של הרי זבל באתר הטמנה צרפתי

לסיכום

השימוש בטרמומטרים ובמצלמות אינפרא-אדום רווח במתקנים רבים, החל ממפעלי ייצור ועד לאתרי פסולת.

באמצעות מצלמות אינפרא-אדום ניתן לנטר את הבדלי הטמפרטורה השונים על מנת לזהות סכנה של שריפה ובכך לנטרלה מבעוד מועד. בנוסף לכך, ניטור טמפרטורות באמצעות מצלמות אינפרא-אדום מאפשר בקרת איכות גבוהה יותר ויכול לחסוך בעלויות רבות. 

חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות.
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן