חייגו עכשיו: 03-6879901

תנורים תעשייתיים

תנורים תעשייתיים ותנורי מעבדה לטמפרטורות מ- 25 עד 3000 מעלות צלזיוס, לתמיכה במגוון רחב של ישומי חום וטיפולים תרמיים באווירות שונות, כולל ואקום ואווירה אנרטית.

מבחר תנורים סטנדרטיים ובהתאמה אישית לפי דרישות הלקוח. התנורים מחוממים באמצעות מגוון גופי חימום תעשייתיים: סיליקון קרביד (SIC), מוליבידן דיסלציד (MoSi2) וגרפיט.

אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה. נשמח לסייע לכם בבחירת התנור התעשייתי המתאים ביותר עבורכם: 03-6879901info@ibt.co.il

 

סוגי תנורים תעשייתיים

תנור תעשייתי הוא מכשיר המשמש לחימום חומרים לטמפרטורות גבוהות, עד ל - 3000 מעלות צלזיוס, על מנת לשנות את התכונות הפיזיקליות או הכימיות שלהם. תנורים אלו משמשים במגוון תהליכים תעשייתיים הכרוכים בעיבוד מתכת, זכוכית, קרמיקה, עיבוד כימי, ועוד.

תנורים תעשייתיים בנויים מחומרים עמידים לטמפרטורות כגון: לבנים, סיבים קרמיים וציפויים מיוחדים כגון גרפיט או מתכות רפרקטוריות, היכולים להגן על התנור מפני חום, קורוזיה ושחיקה.

ישנם סוגים רבים של תנורים תעשייתיים, כאשר כל אחד מהם מיועד ליישום ספציפי ומשתמש במקורות דלק שונים, לרבות גז טבעי, נפט, פחם וחשמל.


בין הסוגים הנפוצים של תנורים תעשייתיים ניתן למנות:

  • אמבט לטיפול תרמי - תנורים המשמשים ביישומים שונים כגון חימום, קירור ותגובות כימיות בשל יכולתם לשמור על פיזור טמפרטורה אחיד והעברת חום יעילה. שימושיים במיוחד בתעשיות הדורשות בקרת טמפרטורה מדויקת ותנאים תרמיים עקביים, כגון בניסויי מעבדה, בדיקות חומרים, ותהליכים תעשייתיים כמו ייצור מוליכים למחצה.
  • אמבט להסרת פסולת בחימום - אמבטיות נוזליות לניקוי בטוח, יעיל וחסכוני של כלי עבודה, רכיבים, מערכות וחלקים (משטחים, לוחות מפסק, כלים, ספינרים וכו'). אמבטיות אלו מסירות כמעט את כל הפולימרים, כולל פלסטיק, צבע, אפוקסי, גומי ודבקים, כמו גם מוצרים אחרים המבוססים על פחמימנים כגון שמנים, נוזלים, גריז, חומרי סיכה וציפויים
  • תנור גידול גבישים - ציוד מיוחד המשמש לגידול גבישים באיכות גבוהה עם שליטה מדויקת על טמפרטורה, לחץ ותנאי אטמוספירה. תנורים אלה יוצרים סביבה תורמת להיווצרות גבישים על ידי חימום חומרי גלם לנקודת ההיתוך שלהם ואז קירור הדרגתי שלהם בקצבים מבוקרים כדי לקדם צמיחת גבישים. הגבישים המתקבלים מציגים מבנה אחיד ותכונות רצויות, מה שהופך אותם לבעלי ערך בתעשיות שונות כולל ייצור מוליכים למחצה, אלקטרוניקה, ומחקר מדעי החומרים.
  • תנור כבישה חמה - תנור תעשייתי המשמש להפעלת חום ולחץ כדי לדחוס, לעצב או לחבר חומרים כגון מתכות, קרמיקה או חומרים מרוכבים. השילוב של חום ולחץ מאפשר לחומר לעבור תהליכים כמו סינטר, יציקה או איחוד, וכתוצאה מכך תוצרים צפופים יותר, חזקים יותר או בעלי צורה מדויקת יותר. תנורי כבישה חמה תעשייתיים משמשים בתעשיות כגון תעופה וחלל, רכב ואלקטרוניקה, ולייצור רכיבים באיכות גבוהה עם תכונות מכניות ספציפיות.
  • תנור ואקום תעשייתי - משמש בתהליכי ייצור הדורשים חימום מבוקר בסביבת ואקום. שלא כמו תנורים מסורתיים הפועלים באוויר, תנורים אלו יוצרים ואקום על ידי סילוק האוויר וגזים אחרים, מה שמאפשר בקרת טמפרטורה מדויקת ומניעת זיהום או חמצון של חומרים בעיבוד. הם נמצאים בשימוש נפוץ בתעשיות כגון תעופה וחלל, רכב ומטלורגיה עבור יישומים כמו טיפול בחום, הלחמה וסינטרינג של מתכות וסגסוגות. תנורי ואקום תעשייתיים מציעים יתרונות כמו חימום אחיד, תגובות פני שטח מופחתות ויכולת לעבד חומרים בעלי דרישות טוהר גבוהות, מה שהופך אותם לחיוניים בפעולות ייצור מתקדמות.
  • ועוד.

 

בטיחות הינה נושא מרכזי בעבודה עם תנורים תעשייתיים. כדי למנוע תאונות ופציעות, יש להכשיר את העובדים כראוי בהפעלה בטוחה של הציוד, ויש להקפיד על נהלי בטיחות בכל עת. בנוסף, ציוד ניטור כגון מצלמות הדמיה תרמיות ומערכות כיבוי אש מותקנים בדרך כלל כדי לספק שכבת הגנה נוספת.
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן

 

תנור תעשייתי - הגדרה של טיפול תרמי

טיפול בחום ניתן להגדיר כשילוב של חימום וקירור המופעלים על מתכות וסגסוגות במצב מוצק כדי להשיג תנאים או תכונות נדרשות מהחומרים בתהליך. טיפול תרמי של מתכות כרוך בהעלאת הטמפרטורה של פלדה או הסגסוגת, לעתים קרובות דרך פרופיל תרמי שנקבע לטמפרטורה מוגדרת ומתוכננת מראש. בשלב זה, החומר מוחזק בטמפרטורה קבועה למשך זמן נתון לפני שהוא מקורר בדרך כלל בקצב מבוקר בקפידה לטמפרטורה רצויה או לטמפרטורת הסביבה.

הטיפולים מתבצעים לעיתים בתנור תעשייתי באווירה מיוחדת, כלומר שימוש  בגזים יעודיים משמשים כדי לשלוט על האווירה של התהליך ולהשפיע על התוצאה הרצויה מבחינת תכונות החומרים בתהליך. האטמוספרה או האווירה המבוקרת משמשת כדי להפחית את השפעות החמצון על רכיב מטופל או לספק אווירה מעשירה על פני השטח כדי להאיץ ולגרום להשפעות כימיות על החומרים בתהליך.

טיפולים בחום מיועדים כדי להביא להומוגניות של סגסוגות מתכת יצוקות או לשפר את תכונות החומר בחום, או כדי לרכך מתכות לפני ובמהלך פעולות חימום או עיבוד קר, או לשנות את המבנה המיקרו של החומר המעובד כך שבצורה זו ניתן יהיה להשיג את התכונות המכניות הרצויות.
טיפולים תרמיים של סגסוגות מתכת בתנור תעשייתי משמשים גם כדי לשנות את פני השטח הכימי של חומר. זה מושג על ידי החדרת פחמן, חנקן וחומר גזי או מוצק אחר על פני השטח של החלק.
תהליכים אלה משמשים לתת קשיחות משטח מוגדר כדי לשפר עמידות בבלאי, קורוזיה ועייפות החומר.

אל תהססו לפנות אלינו בכל שאלה. נשמח לסייע לכם בבחירת התנור התעשייתי המתאים ביותר עבורכם: 03-6879901, info@ibt.co.il