חייגו עכשיו: 03-6879901

איזה ציוד נדרש לאיתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית?

אחת הבעיות הנפוצות בתשתיות המבנה היא בעיית נזילות, הנגרמת כתוצאה מליקויי בנייה או בלאי של מערכת הצינורות. בחלק גדול מהמקרים לא ברור מהו מקור הנזילה (נזילה סמויה), ועלינו להיעזר באינסטלטור בעל ציוד מתאים לאיתור נזילות כגון מצלמה תרמית, כמו גם ציוד בטיחות המתאים.

חשיבות הגילוי המוקדם של מקור הנזילה

הטיפול בנזילה מהצנרת חשוב מאוד עוד בשלבים המוקדמים של הבעיה, בכדי למנוע התפשטות והחמרת נזקי רטיבות כגון: עובש, קילופים בקירות ובתקרה, שינוי צבע המרצפות, פגיעה במשקופים ובריהוט, ובמקרים קיצוניים אף קורוזיה ובלאי מוגבר של תשתיות ויסודות הבניין. כך או כך, טיפול מוקדם ויעיל בבעיה, יכול לחסוך לכם עוגמת נפש רבה והוצאות מיותרות.

איך ניתן לאתר את מקור הנזילה?

איתור מקור הנזילה מצריך ציוד איתור, כגון מצלמה תרמית, שאין לכל אינסטלטור ולכן חשוב לוודא עוד טרם הגעת איש המקצוע שהוא מצוייד בציוד הנדרש ובעל נסיון בתחום.
השלב הראשון באיתור הנזילה הוא לזהות באיזו מערכת קיימת הנזילה – בצינור אספקת המים, או במערכת הביוב. לאחר שאיתרנו את מקור הנזילה, ניתן לעבור לשלב הבא – איתור המיקום הבעייתי המדויק במערכת הצנרת.

אם בעבר היה צורך לפרק ולהרוס קירות ומרצפות בכדי לבדוק את המיקום המדויק של הנזילה, הרי שכיום ניתן לזהות בקלות ובמהירות את מיקום הנזילה באמצעות המצלמה התרמית. מצלמה זו נעזרת בטכנולוגית אינפרא אדום, אשר מאפשרת לזהות את מיקום הנזילה המדויק באמצעות זיהוי הפרשי הטמפרטורות.

ציוד הבטיחות הנדרש בעת איתור הנזילות

ציוד כגון: כפפות עבודה, נעלי בטיחות, משקפי מגן או מגן פנים, ישמשו ציוד בטיחות חשוב ומומלץ עבור כל אינסטלטור.
ציוד מגן אישי בעת ביצוע עבודת איתור הנזילות, יוכל להבטיח לאינסטלטור עבודה בטוחה ובכך לאפשר לו להתמקד בבעיית האיתור עצמה ולהביא לפתרונה במהירות האפשרית.
נוסף על העניין הבטיחותי, שימוש בציוד מיגון אישי מעיד על רצינותו ומקצועיותו של האינסטלטור.

איתור נזילות – לסיכום

בעיית נזילה בצנרת מחייבת התייחסות מהירה ופתרונות איכותיים ויעילים. לכן, בבואנו להזעיק את האינסטלטור המתאים, מומלץ לוודא כי מדובר באינסטלטור המתמחה באיתור נזילות ומשתמש באמצעי טכנולוגיים מתקדמים לאיתורן.

שימוש בציוד מיגון אישי נועד להבטיח עבודה מהירה ויעילה בראש שקט, הן עבורנו כבעלי הבית ובמיוחד עבור האינסטלטור עצמו, כמו גם מעיד על רמת מקצועיותו.