חייגו עכשיו: 03-6879901

יישומים של אמצעי ניטור טמפרטורה בתעשיית המתכת

מלבד זמן, טמפרטורה היא המאפיין הפיזיקלי שנמדד באופן הכי תדיר. מד טמפרטורה אינפרא-אדום מודד את הטמפרטורות באמצעות קרינה אינפרא-אדומה אשר מוקרנת על ידי האובייקט – מבלי שיבוא במגע עם האובייקט עצמו. בשל זאת, מדי טמפרטורה IR ללא מגע הם אמצעים נפוצים למדידת טמפרטורה בתעשיית המתכת.
בין היישומים השונים של אמצעי ניטור הטמפרטורה בפסי ייצור של תעשיית המתכת ניתן לכלול: 

מניעת חריגות ואירועי בטיחות

מניעת חריגות טמפרטורה

פלדה מועברת בפס הייצור על ידי מגוון כלים המורכבים מחומרים חסיני אש. יחד עם זאת, בשל הטמפרטורה הגבוהה במיוחד של הפלדה המותכת (1500 צלזיוס), עדיין ייתכנו חריגות העלולות להוות סכנה הן לרכוש והן לחיי אדם. על מנת למנוע אירועים אלו, על הכלים להיות מנוטרים עם פירומטרים, או מצלמות תרמיות, בכדי לזהות חריגות טמפרטורה מבעוד מועד.

ניטור טמפרטורות בעת תהליך היציקה

ניטור טמפרטורה בזמן יציקה

בשלב היציקה בתהליך הייצור, הטמפרטורה של החומרים צריכה להיות מנוטרת על מנת להשפיע על שלב הקירור – שלב הכרחי בכדי להגיע לתוצאה איכותית.

מניעת יציקות כושלות

בשל היעילות המשופרת, עולה הדרישה לקווי יציקה רציפים בהם ניטור הטמפרטורה חשוב במיוחד למניעת יציקות כושלות ואבטחת איכות המוצר.

בקרה על העיבוד בשלב החישול

בקרה על העיבוד בשלב החישול

בעת החישול, על המוצרים הגמורים להגיע לטמפרטורת חישול מסוימת לפני שהם מתחילים להתעצב. על מנת להגיע לתפוקה הטובה ביותר, יש לנטר את טמפרטורת חומר הגלם – הן בזמן החישול והן לאחר העיצוב או לפני האחסון.

הגברת יעילות תהליך ההתקשות באינדוקציה

בתהליך התקשות באינדוקציה (חלקית) החומר מגיע לטמפרטורת התקשות נדרשת ואז מצונן. בתהליך זה יש לשאוף לניטור מקסימלי של רצף הזמן/ טמפרטורה של התהליך, על מנת להגיע להרכב המבני האופטימלי של המוצר.

אופטימיזציית תהליכי גילוון

אופטימיזציית תהליכי גילוון

מוצרים מצופים לעתים קרובות במתכות, כדוגמת נחושת וניקל, כדי להגביר את עמידותם. לפני הכנסת המוצרים לאמבט הגילוון חשוב להביא אותם קודם לטמפרטורה הנכונה כדי לייעל את התגובה האלקטרוכימית.

ניטור טמפרטורה בפסי ייצור אוטומטיים

ייצור חומרי מתכת הוא תחום שעבר תהליך אוטומציה כמעט מוחלט בשל הצורך לעיבוד בטמפרטורות גבוהות. מדידת טמפרטורה מדויקת בשלבי העיבוד השונים הינה הכרחית עבור ניטור החומרים וזיהוי פגמים, ללא מגע ידי אדם.

זיהוי סיגים

סיג (משקע מותך ולא מתכתי) הוא תוצר לוואי של תהליכים רבים בתהליכי ייצור מתכת. על מנת להעלות את איכות המוצר הסופי, על כמות הסיגים להיות נמוכה ככל הניתן. ישנן תוכנות מיוחדות, כגון תוכנת ה – PIX Connect של Optris, המאפשרות למדוד את אחוז הסיגים בחומר באמצעות מצלמות אינפרא-אדום, ועל ידי כך להוריד את המשקעים היכן שנדרש.

לסיכום

פירומטרים, טרמומטרים ומצלמות אינפרא-אדום מאפשרים מגוון שיטות בקרת טמפרטורה וניטור בתעשיית המתכת, ובכך מגבירים את איכות המוצר הסופי תוך כדי חסכון בעלויות הייצור.
על מנת לנטר ולשלוט בטמפרטורה בפס הייצור יש לקבל הדרכה על ידי היצרן, או היבואן, או לחלופין להחזיק בידע בסיסי בכל הנוגע לשיטות מדידת טמפרטורה.

המומחים של חברת IBT ישמחו לעזור לך בבחירת אמצעי ניטור הטמפרטורה המתאים ביותר עבורך. לפרטים נוספים נשמח לעמוד לרשותך בטלפון: 03-687990, או באמצעות טופס הפנייה באתר.