חייגו עכשיו: 03-6879901

השימושים הטכנולוגיים השונים של המצלמה התרמית

מה משותף לאינטרנט, לרדיו ולסונאר? כולם תוצאה של טכנולוגיות פורצות דרך שפותחו בצבא ועם הזמן הוסבו לשימוש אזרחי. למעשה, המצאות רבות ששינו את חיינו התחילו את דרכן בכדי לענות על צרכים צבאיים. אחד מהפיתוחים הטכנולוגיים החשובים שנולדו בתעשייה הצבאית הוא המצלמה התרמית. מצלמה תרמית היא למעשה מצלמה הקולטת את החום שפולטים עצמים שונים ויוצרת הדמיה שלהם בהתאם למידת הטמפרטורה שלהם – כך, עצמים חמים במיוחד יופיעו בצבע לבן, עצמים חמים פחות יופיעו בצבעים עזים כגון צהוב ואדום בעוד שעצמים קרים יופיעו בצבעים כהים שאינם בולטים. השימוש הצבאי העיקרי במצלמה התרמית היה לצורך ראיית לילה בשטח, אך כיום הטכנולוגיה מאחורי המצלמה התרמית מאפשרת שימושים מגוונים גם למיגזר האזרחי.

בקרת איכות בתעשייה

מצלמה תרמית מהווה כלי בקרת טמפרטורה משמעותי בתעשיות שונות. מצלמה תרמית תעשייתית משמשת לצורך בקרת איכות בתעשיות המערבות טיפול תרמי כגון: תעשיית האלקטרוניקה, המתכת, הזכוכית והפלסטיק. באמצעות המצלמה ניתן לזהות טמפרטורות חריגות, וכן לאתר פגמים קטנים שלא היו נחשפים בדרך אחרת. עם מצלמה תרמית ניתן גם לאתר בעיות בפס הייצור ובמכשירים השונים ובכך למנוע מבעוד מועד תקלות ולאפשר עבודה בסביבה בטוחה יותר.

מניעת הפצה של מגפות בשדות התעופה ומרכזים הומי אדם

מצלמות תרמיות באות לידי שימוש גם בתחום נוסף הרלוונטי במיוחד בעת האחרונה: עצירת התפשטות של מחלות בשדה התעופה. מצלמה תרמית אשר סורקת את אנשי הצוות והנוסעים מאפשרת איתור חולים בעלי חום גבוה בצורה דיסקרטית ולא פולשנית, ובכך למנוע מהם לעלות למטוס.

סיוע לקורבנות במקרה של אסון

אחד השימושים החשובים ביותר של המצלמה התרמית הוא במקרים של אסון הומניטרי רב נפגעים: צונאמי, רעידת אדמה, בניין שהופצץ בעת מלחמה, וכן הלאה. מדובר באסונות הגוררים אחריהם הרס וחורבן ולעיתים גם קורבנות רבים. במקרים אלו, מצלמה תרמית יכולה לסייע באיתור האנשים שנפגעו ועדיין לא נמצאו בעקבות הכאוס השורר במקום.

איתור מחלות

שימוש נוסף במצלמה התרמית אשר יכול להציל חיים הוא בתחום הרפואה. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לאבחן את גוף המטופל ולהגיע להבנה גדולה יותר של מצבו הרפואי – החל ממבנה העצמות שלו ועד גילוי מוקדם של סרטן ומחלות אחרות.

איתור נזילות

באמצעות מצלמה תרמית ניתן לבצע איתור נזילות צנרת ללא הרס. מדובר בתהליך פשוט אשר חוסך עלויות רבות בכך שהוא מונע הריסת רצפות וקירות לצרכי איתור הנזילה. בנוסף לאיתור נזילות, ניתן להשתמש במצלמה תרמית על מנת לאתר ולזהות את תשתית הצנרת והחשמל במבנה – צעד קריטי שיש לבצע לפני שיפוץ המבנה.

צילום אוויר – לצרכים מבצעיים והומניטריים כאחד

שימוש נרחב נוסף שנעשה במצלמה תרמית הוא עבור צילומי אוויר. צילומי אוויר באמצעות מצלמה תרמית נעשים לעתים עקב צרכים מבצעיים כגון איתור כוחות צבאיים בשטח. במקרים אחרים נערך שימוש בצילום אוויר לצורך הגנה על איכות הסביבה – באמצעות המצלמה התרמית ניתן לערוך ניטור של מצבים גיאולוגיים שונים ולבצע הערכות לגבי סכנות סביבתיות אפשריות.

הישג טכנולוגי

אין ספק כי הפיתוח הטכנולוגי העומד מאחורי המצלמה התרמית מהווה דוגמא לאופן הדינמי שבו הטכנולוגיה הולכת ומתפשטת תוך כדי התאמתה עבור צרכים מגוונים של גופים שונים – החל מצבאות ועד לארגונים לאיכות הסביבה.

חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות.
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן