חייגו עכשיו: 03-6879901

על חשיבותו של מדחום ללא מגע במניעת התפשטות הקורונה

מגפת הקורונה, אשר התפשטה במהירות בעולם מאז חודש דצמבר 2019, הביאה איתה סדרי עולם חדשים. עקב היותו נגיף הקורונה הגורם למחלה מדבק במיוחד, חשוב מאוד שלא לאפשר לחולים בנגיף לבוא במגע עם קהל אנשים – כי התוצאה, כפי שעינינו רואות כיום, יכולה להיות הדבקה המונית.

אך השאלה הנשאלת כאן, ובצדק, הן על ידי גורמי הרפואה, הן על ידי רבים מבעלי העסקים הגדולים והן על ידי אלו האחראים על הביטחון במקומות הומי קהל, היא כיצד נוכל לזהות מלכתחילה את החולים בקרונה מקרב הקהל ולהרחיק אותם משאר האנשים מבעוד מועד?

בדיקה מיידית לקורונה' או מכשיר המאתר בוודאות וללא מגע את החולים במחלה עדיין אין בידינו, אך כן ישנם אמצעים לאתר בין אנשים את אלו המפגינים את אחד התסמינים הבולטים והשכיחים של המחלה: חום גבוה. מכשירי מדחום ללא מגע המבוססים על טכנולוגיית צילום תרמי, מאפשרים לזהות בקלות ובמהירות, אפילו בתוך קהל אנשים גדולים, את אלו הסובלים מחום גוף גבוה מן התקין וכך להרחיקם מראש לפני שהם נכנסים אל המקום וחלילה גורמים להדבקה ותחלואה.

איתור חולים באמצעות מדחום ללא מגע

ישנם כאמור כמה אמצעים ומכשירים לאתר בתוך קהל אנשים הסובלים מחום גבוה, המאפיין את הקורונה ועוד מחלות מדבקות נוספות, ואנו נציג בפניכם כעת כמה מהעיקריים והמומלצים שבהם:
מד חום ללא מגע אוטומטי TP-U0260ES – מכשיר קל ונוח לשימוש ותפעול, המסוגל למדוד את טמפרטורת גופו של אדם מבלי צורך במגע באמצעות טכנולוגיית צילום תרמי. מד החום אינו ידני, אלא אוטומטי ויושב על גבי תושבת, המאפשרת להעמידו בכניסה למקום ציבורי ולמדוד את החום של כל הנכנסים אליו באופן שאינו דורש בודק אנושי. המכשיר מצויד בתוכנה נלוות לניתוח התוצאות שמספקת אינדיקציה מיידית, תוך 3 שניות מרגע הבדיקה, על מצב חום הנכנסים – ואם ישנו אדם שטמפרטורת גופו עולה על מעל להגדות הנדרשות של 37.5, מנורת התרעה נדלקת וניתן לאתר את אותו אדם ולהרחיקו.

מצלמה תרמית לאיתור חולים בקהל Optris Xi 400מצלמה תרמית זו מיועד למקומות בסדר גודל גדול, שבהם חולף קהל רב מאוד של אנשים למשך כל שעות היום – כמו למשל שדות תעופה או מרכזי קניות ענקיים. זוהי מערכת בדיקה המצוידת במצלמה תרמית ותוכנת ניטור, הסורקת באופן קבוע, דיסקרטי וללא מגע את כל הקהל הנמצא במקום. המערכת מאפשרות לאתר מתוך הקהל, ולהתריע באופן מידי ובצורה וויזואלית, על כאלו שחומם עולה על הערך המוגדר מראש. כך ניתן לבודד את אותם אנשים חשודים מן הקהל ולמנוע הדבקה מסוכנת ורחבת היקף.

לסיכום

עד שיהיו בידינו החיסון או התרופה המיוחלת, נכון לעכשיו הדרך היחידה למניעת התפשטות נגיף הקורונה היא באמצעות מניעה, כאשר מד טמפרטורה ככלל, ומדחום ללא מגע בפרט, מהווים כלי עזר חשוב במלחמה מול הנגיף.