חייגו עכשיו: 03-6879901

על השימושים השונים של המצלמה התרמית וכיצד היא מאפשרת לנו לאתר חולים במרחב הציבורי

המצלמה התרמית נמצאת איתנו כבר משנות ה-50 של המאה העשרים, אבל עבור רובנו מדובר באמצעי טכנולוגי מתקדם המוכר בדרך כלל מתוך סדרות מתח טלוויזיוניות. שם, המצלמה מסייעת לגיבורים לאתר אנשים ולהתמודד עם הסכנות השונות בדרך למילוי משימתם. אך בפועל, למצלמה התרמית שימושים רבים במגוון תחומים, על חלקם אולי כלל לא חשבתם. אז מהי המצלמה התרמית ובאלו מקרים ניתן להסתייע בה? כל הפרטים מייד.

מהי מצלמה תרמית

תפקידה המרכזי של כל מצלמה הוא לספק לנו תמונה ברורה ואובייקטיבית של מצב מסוים. אך במקרים רבים, תנאי השטח ועוצמת האור באתר אינם מספקים לצורך השגתה של מטרה זו. לשם כך הומצאה המצלמה התרמית, שבשנות ה-50, בזמן מלחמת קוריאה, שימשה בעיקר כאמצעי לוחמה לראיית לילה. הטכנולוגיה שבבסיסה של כל מצלמה תרמית מתבססת על העיקרון כי עצמים פולטים חום; ככל שטמפרטורת העצם גבוהה יותר כך הוא פולט קרינה אינפרה-אדומה רבה יותר. המצלמה התרמית, המודדת אורכי גל של עד 14 µm, קולטת את החום שפולט העצם ויוצרת הדמיה שלו. התמונה שנוצרת מציגה את העצמים על פי מידת החום  שלהם – החמים ביותר יופיעו בצבע לבן, החמימים בצבע אדום וצהוב והקרים ייצבעו בגוונים כהים יותר, ולעיתים אף בשחור. היכולות הייחודיות של המצלמה התרמית לא תמיד נדרשות בחיי היום-יום אך הן הכרחיות בתחומים רבים ואף עשויות להציל חיים.

השימושים השונים במצלמה תרמית

המצלמה תרמית החלה אומנם את דרכה בתחום הצבאי, אך כיום היא משמשת לצרכים רבים:

  • מניעת הפצה של מחלות זיהומיות: מצלמה תרמית לאיתור חולים מאפשרת לנו לאתר לאתר מתוך קהל של אנשים, מרחוק וללא מגע, עלייה חריגה בחום גופו של אדם. בזכות עובדה זו היא מהווה כלי שימושי בשדות תעופה ובמעברי גבולות, בייחוד בתקופות שבהן ישנה התפרצות של מגפות מדבקות במיוחד, כדוגמת הקורונה.  בהקשר הזה ניתן  לציין שגם מד חום ללא מגע מאפשר מאפשר לאתר חולים, אך בניגוד למצלמה התרמית, הוא מאפשר למדוד רק אדם אחד בכל פעם, ומטווח קרוב.
  • איתור נזילות: הינו אחד השימושים הנפוצים ביותר במצלמה תרמית. מצלמה תרמית מאפשרת לנו לאבחן מצבים של נזילה סמויה בתשתית הצנרת בזכות היכולת שלה לאתר שינויי טמפרטורה בתוך קירות המבנה.
  • איתור נפגעים במבצעי חילוץ: מצלמות תרמיות מהוות להיות כלי מקצועי חשוב ביותר במקרי אסונות, והן מאפשרות למחלצים לאתר נפגעים גם בתנאים קשים ביותר.
  • ניטור חום בתחומי ייצור: תעשיות שונות, למשל בתחום האלקטרוניקה, מחייבות בקרה תמידית והקפדה על טמפרטורה קבועה. מצלמות תרמיות הן כלי מקצועי הכרחי לניהול תהליך זה, ובעזרתן ניתן להבטיח את איכותו של המוצר.

לסיכום, מצלמה תרמית משמשת היום בתחומים רבים ומגוונים – צבא, רפואה, תשתיות, מסחר, מדע וחילוץ, בכל אלו מצלמה תרמית מהווה כלי עזר חיוני. על פי כל התחזיות, טכנולוגיית המצלמה התרמית תמשיך להתפתח ותלווה אותנו גם בעתיד, ויהיה מעניין מאוד לגלות לאילו מטרות נוספות היא תשמש אותנו בשנים הבאות.

חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות.
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן