חייגו עכשיו: 03-6879901

כלי עבודה לתעשייה – סוגי מכשירי מדידה

התעשיות השונות המייצרות עבורנו מוצרים משתכללות כל הזמן, ותהליכי הייצור והבקרה הופכים מתקדמים יותר ויותר. בהתאם, על-מנת לספק את צרכי העשייה, פותחו כלים יעילים להפליא ואמינים מאוד בכל הנוגע לבקרת טמפרטורה ולטיפול תרמי. כדי להפיק מהם מקסימום תועלת חשוב להצטייד בכלים המתאימים ביותר לכל מטרה ספציפית, ועוד לפני כן להיעזר בשירותיה של חברה עם מומחיות בתחום ספציפי זה, כך שתוכלו להיות בטוחים במלוא מאת האחוזים שהותקנו אצלכם המכשירים האופטימליים.

פלטות חימום בטמפרטורה משתנה

דוגמה אחת של כלי עבודה חדשניים ויעילים בתחום הטיפול התרמי היא פלטת חימום בטמפרטורה משתנה. פלטות החימום השונות – גם אלה שפועלות בטמפרטורה קבועה וגם אלה שמייצרות טמפרטורה משתנה – משמשות לעבודות אינסטלציה עם צינורות מסוגים שונים ובפרט לריתוך אותם צינורות.

הפרמטר העיקרי לבחירת פלטה שכזו הוא נוחות העבודה איתה – אם הפלטה היא קלת משקל ביחס לביצועים שלה ויש לה עיצוב ארגונומי מותאם, קרוב לוודאי שתוכלו לבצע איתה את התיקונים הרלוונטיים גם אם נדרשת עבודה ממושכת יחסית. שיקולים נוספים הם ההספק הכולל של כלי העבודה הקומפקטי והיעיל הזה, טווח העבודה (כלומר לאיזה קוטר של צינורות הוא מתאים) והאחריות שניתנת עליו.

מפזרי חום לתעשייה

קטגוריה נוספת של כלי עבודה שמבצעים פעולות שונות הכרוכות בחום, ולכן חייבים להיות מדויקים לחלוטין מבחינת הטמפרטורה שהם מייצרים, היא מפזרי חום. באמצעות מפזר חום ניתן לרכך גומי וגם לכופף חומר גלם זה, להסיר מדבקות מיותרות מפריטים שונים, לרכך פלסטיק ולכופף מתכות רכות.

הפרמטרים החשובים ביותר שחובה לבחון אותם כשבוחרים מפזר חם לשימוש תעשייתי הם ההספק, דרגות החום האפשריות וספיקת האוויר. באופן טבעי ככל שההספק גבוה יותר, כך כלי העבודה אפקטיבי יותר ומי שמשתמש בו יצליח למלא את המשימות הרלוונטיות תוך זמן קצר ובהצלחה מלאה. האפשרות לברור בין דרגות חום שונות תורמת במידה רבה ליעילות העבודה ולחיסכון באנרגיה – שכן ישנן משימות שדורשות טמפרטורה גבוהה במיוחד ויש משימות שעבורן אין צורך בחימום עוצמתי מדי. ספיקת אוויר של 300-500 ליטר בדקה נחשבת למומלצת.

עוד המלצה היא להעדיף מפזרי חום של מותגים מוכרים בתחום כלי העבודה דוגמת מקיטה. כשבוחרים כלי של התאגיד היפני עתיר הניסיון והמסורת – הוא הוקם לפני יותר מ-100 שנה! – אפשר לעבוד איתו בראש שקט לגמרי גם מבחינת רמת הבטיחות וגם מבחינת האמינות, ועוד יתרון של כלי העבודה האיכותיים הוא העמידות שלהם לתקופה ארוכה במיוחד, גם כשנעשה בהם שימוש אינטנסיבי.

מכשירי מדידה מדויקים בהחלט

עוד קטגוריה חשובה של כלי עבודה עבור מגוון רחב של פעולות ומשימות היא מכשירי מדידה. על-מנת להבטיח מדידות מדויקות לחלוטין, נעשה שימוש בטכנולוגיית הלייזר (שכידוע משרתת את המין האנושי בעוד שלל תחומים ובהם רפואה, ייצור כלי נשק, מדפסות ועוד).

בפרט מומלצת האופציה של פלס לייזר. מהות הלייזר היא הגברת עוצמת האור ע"י פליטת קרינה מאולצת. בהקשר של מכשירי המדידה, הפלס משרטט קרני לייזר על אותו משטח שרוצים למדוד אותו, בזווית האופטימלית, וכך מחשבים את המידות הרלוונטיות. בעזרת מכשיר הפלס של בוש בעל הקרניים ניתן למשל לבצע מדידות בטווח של עד 20 מ' עם רמת הדיוק המרבית של 0.2 מ"מ למ'. מכשיר זה כולל גם הגנה מפני מים ואבק, כך שמובטחת עמידות מרבית לטווח הארוך. ישנם גם מדי טווח לייזר שמודדים במהירות גבוהה עד למרחק של 70 מ' ברמת דיוק של 1.5 מ"מ ומאפשרים גם חישוב נפחים.