חייגו עכשיו: 03-6879901

דגשים לבקרת טמפרטורה בחדרים נקיים

מוצרים מסויימים בתעשייה מחייבים תהליכי ייצור סטריליים. בהתאם לזאת, אותם מוצרים מוכרחים להיות מיוצרים בחדרים ייעודיים אשר שום גרגיר אבק לא יימצא בהם, והטמפרטורה בהם תישמר באופן מדוייק לאורך כל שלבי הייצור. מדובר בחדרים נקיים אשר הפעילות בהם מבוצעת באופן קפדני ביותר, כאשר כל סטייה ולו הקטנה ביותר מהנהלים עלולה לפגום בהליך הייצור. בשורות הקרובות נתמקד באחד הקריטריונים החשובים ביותר שכל חדר נקי חייב לעמוד בו – שמירה על טמפרטורה רצויה, ונלמד על הדגשים שמאפשרים בקרה נכונה על העניין.

בקרי טמפרטורה

על מנת לשמור על טמפרטורה רצויה בחדרים נקיים, חשוב להתקין בהם בקרי טמפרטורה שתפקידם לנטר כל העת את הטמפרטורה בחדר, ולהגיב לכל חריגה מטווחי הטמפרטורה המוגדרים, על מנת שהטמפרטורה תחזור מייד לטווח הרצוי, עם אמפליטודת שינויים כמה שיותר קטנה. ניתן למצוא 2 סוגי בקרי טמפרטורה עבור חדרים נקיים. הראשון הוא בקר מסוג ON/OFF שלמעשה מתחיל להפעיל שרשרת תהליכי קירור או חימום בהתאם להגעה לטמפרטורת הסף שהוגדרה עבורו. כך למשל אם הטמפרטורה נקבעה ל- 20 מעלות, הוא יתחיל בפעולתו רק כאשר הטמפרטורה עלתה או ירדה מסף זה. הסוג השני והמתוחכם יותר הוא הבקר הפרופורציונלי שמתחיל את פעולתו עם כל תנודה, ולא ממתין להגעה לסף מסויים כמו בקר ה-.ON/OFF באופן זה הטמפרטורה בחדר הנקי נשמרת קבועה ועם כמה שפחות תנודות.

חיישני טמפרטורה

גם בקר הטמפרטורה האיכותי ביותר לא באמת יצליח לבצע את משימתו כהלכה ללא אלמנטים שימדדו את הטמפרטורות בחדר לאורך כל שלבי הייצור, וידווחו את הנתונים אליו. הכוונה לחיישני טמפרטורה שאמורים להיות מפוזרים ברחבי החדר בצורה אופטימאלית ולהיות מכוונים לרגישות קליטת הטמפרטורה הרצויה בהתאם לסוג המוצר הספציפי שאמורים לייצר. אותם חיישנים יכולים להיות מותקנים על גבי קירות של חדרים נקיים, להיתלות באוויר ע"י מתאמים שמחוברים לתקרה וכמו כן לעבור התקנה למשטח שעליו מייצרים. ככל שישנם יותר חיישני טמפרטורה בחדר כך נדרש בקר חזק יותר, כזה שכולל יותר כניסות לקבלת המידע מהחיישנים ובעל יכולת עיבוד חכמה יותר. חיישני הטמפרטורה אף הם ניתנים לבחירה בהתאם לסוגים השונים, החל מחיישן ה- termo-coupling וכלה בחיישני התנגדות רגישים יותר שפועלים באמצעות פלטיניום.

מצלמות תרמיות

גם כאשר קיימים בחדר הנקי בקרי וחיישני טמפרטורה איכותיים, עדיין עשויים להתגלות לעיתים מוקדי חום למיניהם באופן בלתי צפוי. מוקדים אלו עשויים לגרום לתנודות טמפרטורה בלתי מוסברות, מה שיוביל לעיכובים בתהליך הייצור ולפגיעה בו. אחד האמצעים היותר יעילים לשם מניעת התרחיש, הוא מצלמה תרמית. סוג זה של מצלמה פועל על ידי טכנולוגיית ה- IR שלמעשה מזהה מוקדי חום בחדר, וכך ניתן לפעול במהירות ולמנוע את ההתחממות הבלתי רצויה. המצלמה יכולה להיות ממוקדת לאזור מסויים או לצלם את החדר ב- 360 מעלות בהתאם לצורך.

חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות.
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן