חייגו עכשיו: 03-6879901

מתמר – הרכיב הנחבא אל הכלים שנמצא (כמעט) בכל מכשיר.

האם אי פעם עצרתם לחשוב כיצד המכונית שלנו יודעת לשייט במהירות שאנחנו מגדירים לה ע"י דוושת הדלק ואיך אנחנו מקבלים חיווי אם יש בעיה במערכת הבלמים/ שמן/ דלק?  כיצד מיקרופון יודע להמיר את גלי הקול שלנו לאותות חשמליים וכיצד רמקולים יודעים לעשות ההיפך – להמיר אותות חשמליים לגלי קול? איך אנטנה יודעת להמיר אותות אלקטרומגנטיים לאותות חשמליים? איך דיסק קשיח יודע להמיר אותות מגנטיים לחשמליים? והרשימה עוד ארוכה…
המשותף לכל אלו הוא רכיב קטן ונחבא אל הכלים העונה לשם מתמר – אחד הרכיבים הנפוצים ביותר הנמצא בשימוש כמעט בכל מכשיר אלקטרוני או מכני, עליו רובנו לא יודעים דבר.

אנו משווקים מתמרים מתוצרת חברת KYOWA היפנית, החברה נוסדה בשנת 1949 וידועה בזכות האמינות והדיוק של רכיביה.

אז מה זה בעצם מתמר?

מתמר הוא רכיב היודע להמיר אנרגיה ממקור מסויים למקור אחר ומשמש לצרכי מדידה, בקרה או לשם העברת מידע.
מתמר מכני ימיר תכונות פיזיקליות לתכונות מכניות, בעוד מתמר אלקטרוני ימיר תכונות אלו לאותו חשמליים. כך למשל המתמר במיקרופון שלכם ימיר את גלי הקול שלכם לאותות חשמליים, והמתמר בדיסק הקשיח ימיר אותות אלקטרומנטיים לחשמליים.

קיימים מספר סוגים עיקריים של מתמרים:

  • מתמר כוח – Load Cell: מתמר הכוח ממיר כוח המופעל על אובייקט מסויים לאותות חשמליים. מתמרי כוח נמצאים לרוב במערכות שקילה, מיכשור רפואי, בקרת תהליכי אוטומציה בפסי ייצור ועוד.
  • מתמר תאוצה – Acceleration Transducer: מתמרי התאוצה ממירים תאוצה / תנודות רכבים ומכונות לאותות חשמליים. מתמרי התאוצה חשובים במיוחד לצרכי בקרת שיוט בכלי תחבורה שונים.
  • מתמר לחץ – Pressure Transducer: מתמר הלחץ מודד לחץ של נוזלים או גז. משמש בין היתר ל: ניטור בלמים, שמן ודלק, מדידת לחץ וואקום במפעלים ומערכות קירור, אמצעי הגנה עבור דלתות אוטומטיות, ועוד..
  • מתמר מומנט Torque Transducers: מתמרי המומנט מודדים את המומנט במערכות בעלות תנועה סיבובית כגון: מנועים, תיבות הילוכים, רוטורים ועוד.
  • מתמר תזוזה Displacement Transducer: משמשים למדידת תזוזות כגון תזוזות במבנה או במיכון תעשייתי, כמו גם איתור סדקים ושינויים במבנה החומר בבדיקות חומרים.

גם חיישנים הם למעשה סוג של מתמרים. למשל חיישן טמפרטורה יודע להמיר טמפרטורה נימדדת לאותות חשמליים, כנ"ל גם לגבי חיישן אור ועוד. אפילו נורה היודעת להמיר אותות חשמליים לאור, כגון נורת פלורוסנט, היא סוג של מתמר כשחושבים על זה.

אז בפעם הבאה שאתם לוחצים על דוושת הדלק, או מקליטים להנאתכם שירים דרך המיקרופון, קחו בחשבון שמאחורי הקלעים ישנו רכיב קטן אבל חשוב מאין כמוהו, שדואג שהדברים יעבדו עבורכם כמו שצריך.

אנו משווקים מתמרים מתוצרת חברת KYOWA היפנית, החברה נוסדה בשנת 1949 וידועה בזכות האמינות והדיוק של רכיביה.