חייגו עכשיו: 03-6879901

הכל על מד טמפרטורה ולחות

ניטור טמפרטורה בתעשייה הרפואית

מד טמפרטורה – כשמו כן הוא – צריך למדוד את הטמפרטורה של האזור, החלל או החומר על פי הדרישות של מי שמפעיל אותו. כיום יש בשוק סוגים רבים של מדי טמפרטורה שמתאימים לשימוש בתחומים מסוימים או לשימושים שונים. כך למשל אפשר למצוא מד טמפרטורה המתאים לשימוש פרטי או ביתי, כמו גם כאלה שאמורים להיות בשימוש במעבדות של כימיקלים או תעשיות. הסוגים השונים נבדלים זה מזה באופן המדידה, ביחידות המידה ובטווח הטמפרטורות שהמדידה מאפשרת.

איך בוחרים מד טמפרטורה ולחות?

על מנת לבחור באופן הנכון ביותר את מד הטמפרטורה הדרוש לכל תהליך או שימוש – חשוב מאד להכיר את התכונות והמאפיינים הטכניים שלו. למשל, יש הורים רבים לתינוקות קטנים שעושים שימוש במד טמפרטורה על מנת למדוד את דרגת החום במי האמבטיה לפני שיכניסו פנימה את התינוק שלהם. לצורך כך יש צורך במדחום שהטווח שלו מאפשר מדידה בין 10-50 מעלות ולא יותר. לעומת זאת ביישומים תעשייתיים בהרבה מקרים ניזדקק למדי חום מתקדמים יותר, כגון מכשיר למדידת טמפרטורה גבוהה .נתון נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא הערכים שמופיעים על המסך – האם אלה מעלות צלזיוס או פרנהייט?

סוגים שונים של מד טמפרטורה ולחות

להלן כמה סוגים נפוצים של מדי טמפרטורה הנמצאים בשימוש שכיח בקרב האוכלוסייה:

  • כזה המתאים לשימוש במעבדות.
  • מד טמפרטורה תעשייתי המיועד למדידת טמפרטורות גבוהות בתהליכים תעשייתיים שונים.
  • מד המתאים לשימוש ביתי – ברוב המקרים יהיה זה מכשיר למדידת החום של מאכלים או דרגת החום בתנור.
  • מד טמפרטורה המתאים לשימוש באקווריום הביתי למעקב אחרי חום המים הדרוש למחייה נאותה ותקינה של דגי הנוי.
  • מדידת החום בחדר הילדים או התינוקות. את מד הטמפרטורה הזה אפשר יהיה לתלות על הקיר ואפשר יהיה להגדיר שהוא ייתן חיווי במצב כזה או אחר.
  • מכשיר המשלב מדידה של טמפרטורה עם נתונים נוספים כמו לחות.
  • עמדת בדיקת חום אוטומטית בכניסה למקומות הומי אדם, למניעת התפשטות מגיפות.

בכל אחד מסוגים אלה אפשר לבחור בין מד טמפרטורה ולחות המבוסס על מדידה אינפרא אדומה, כזה המציג את התוצאות על גבי מסך דיגיטלי, מכשיר המתחבר לרשת החשמל באמצעות כבל צמוד או אלחוטי דווקא. כאשר יש צורך בשימוש במד טמפרטורה – חשוב מאד לבחור את זה שיהיה הכי נוח לעבוד איתו ולהתנהל איתו, שכן כך אפשר יהיה להפיק ממנו את המירב ולקבל ממנו את המידע הדרוש.

במידה ולא בטוחים במה כדאי או צריך להשתמש – כדאי מאד להתייעץ עם איש מקצוע שמכיר את הסוגים השונים ויבין לעומק את השימוש הדרוש. כך אפשר יהיה לבחור במכשיר מצוין שישרת נאמנה את בעליו החדשים.

חברת IBT מייבאת ומשווקת מגוון אמצעי ניטור טמפרטורה תעשייתיים ממיטב החברות בעולם כגון: Eurotherm, Kanthal, CHINO, Optris, Marlin, ועוד.
נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בבחירת אמצעי ניטור הטמפרטורה המתאימים ביותר לצרכיכם: 03-6879901info@ibt.co.il