חייגו עכשיו: 03-6879901

חסכון באנרגיה: בקר לחות עבור מקררים תעשייתיים

תחום הקירור המסחרי הולך וגדל מידי שנה. מדובר על עולם שכולל מקררים תעשייתיים, מקררי ויטרינה, מקררים קטנים לשתייה ועד כדי חדרי קירור עוצמתיים. אומנם מדובר על כלי הכרחי עבור עסקים רבים, אך עם זאת קירור בטמפרטורות הללו דורש המון אנרגיה וכתוצאה מכך השימוש בחשמל גדל ועמו טופחות העלויות החודשיות.

בכדי לחסוך באנרגיה ובכל זאת לאפשר קירור אופטימלי עבור המוצרים השונים ישנם מספר פיתוחים טכנולוגיים שמאפשרים לנו שליטה ובקרה. החשיבות אדירה עבור בעלי העסקים השונים כגון בתי מלון, מסעדות, סופרמרקטים אשר ישנה תלות מוחלטת בקירור המסחרי.

אחת האופציות שמאפשרות לנו אחיזה חזקה יותר בניהול מערכת הקירור הינה התקנה של בקר לחות שיאפשר לנו למדוד את הטמפרטורה בתוך מערכות הקירור השונות, ימדוד את הלחות השוררת באוויר ויעדכן אותנו במצבי אמת אם ישנה בריחה או כניסה של אוויר לא רצוי.

 

 

מה זה בקר לחות ולמה הוא מיועד?

תפקידו המרכזי של הבקר הינו למדוד את אדי המים שנמצאים באוויר, בסמוך לקרקע וכמובן בחללים אטומים. ישנם המון פקטורים שהמכשיר לוקח בחשבון כאשר הוא מציג בפנינו תוצאה מסוימת, החל מטמפרטורה, אל מידת לחץ מסוימת ועד כדי כל שינו מכני שמתבצע בחומר מסוים והלחות נספגת בו.

חיישן הלחות בדרך כלל נמצא במקומות סגורים ואטומים  מפני שאי דיוק בכמות הלחות עלול להוביל להרס מוחלט של מוצרים. מדובר על מתחם קירור שמאפשר תנאים מלאכותיים לשמירה על טריות של בשר, מוצרי חקלאות, תרופות ועוד.

במידה וכמות הלחות תשתנה ובעל העסק לא יהיה מודע לכך, ישנו פוטנציאל להרס טוטאלי של אספקה רבה וכתוצאה מכך בעלי העסקים השונים עלולים לספוג הוצאות כלכליות אדירות שבמקרים מסוימים אף יביאו לסגירת העסק.

 

 

ייעול מקסימאלי של מכשיר מדידת הלחות

בעבר, אם היינו מתקינים בקר מסוג זה, עדיין היינו צריכים לבדוק באופן עצמאי את אחוזי הלחות בכל כמה שעות ובאשר התוצאות היה עלינו לפעול בהתאם. כיום, בעזרת כל הפיתוחים הטכנולוגיים והמערכות ניתור המתקדמות, הבקר עצמו מותקן בשטח אחסון הקירור, וכאשר ישנה התראה מסוימת שדורשת טיפול הממשק מסונכרן עם אפליקציה שמותקנת לנו בטלפון החכם ומודיעה לנו על הבעיה.

באופן זה, אנו מסוגלים לשלוט לחלוטין על האספקה ולבצע את השינויים הנדרשים. לדוגמא, בקר לחות מקצועי מסוגל לסווג לנו באיזה דרגת לחות החדר מצוי, החל מהספרה 1-10 ובנוסף הוא מתריע בפנינו מהי דרגת הייבוש או הרטיבות הנחוצה ברגע מסוים.

חשוב לציין, אומנם מדובר על הקמת תשתית בפתרונות הקירור שנמצאים אצלכם בעסק, אך בזכותם תוכלו ליהנות מראש שקט וללא דאגות ולמנוע הפסדים כלכליים עתידיים. עם זאת, חשוב לוודא שאתם מצבעים התקנה עם חברה אמינה ומקצועית שתספק לכם את כל הרכיבים האיכותיים ביותר בשוק ולכן בצעו סקר שוק לפני שאתם רוכשים בקר לחות.