חייגו עכשיו: 03-6879901

כל מה שאתם צריכים לדעת על חיישני טמפרטורה למזגנים

חיישן טמפרטורה למזגנים

ישראל היא ללא ספק מדינה חמה, ובשיא הקיץ אפשר אף לומר לוהטת. לכן (כמעט) בכל בית, עסק, מוסד חינוכי או מבנה ציבור בישראל מותקנים מזגנים אשר מהווים הכרח של ממש באקלים שלנו.

לחיישני הטמפרטורה חשיבות רבה להבטחת פעולתו התקינה של המזגן, והם מווסתים את פעילותו. חיישן הטמפרטורה (ידוע גם בשם "טרמוסטט למזגן", או "רגש למזגן") מודד את טמפרטורת החדר באופו רציף, וכאשר החדר מגיע לטמפרטורה הרצויה הוא שולח פקודה למרכז הפיקוד של המזגן, וזה בתורו מפסיק את פעולתו, או לחילופין ישוב לפעול, הכל בהתאם לחיווי המתקבל מחיישן. בצורה זו ניתן לווסת את טמפרטורת החדר בצורה יעילה וחסכונית יותר בהוצאות החשמל.

כיצד נדע שיש תקלה בחיישן הטמפרטורה של המזגן?

המצבים הבאים יכולים ללמד אותנו שקיימת תקלה בחיישן הטמפרטורה של המזגן:

  • המזגן ממשיך לעבוד ללא הפסקה למרות שהחדר קר, או חם, מאד.
  • המזגן לא עובר ממצב חימום למצב קירור, וההיפך.
  • המזגן מפסיק לעבוד טרם ההגעה לטמפרטורת היעד.
  • המזגן לא עובד כלל.
  • הבהוב בלתי פוסק של נורית ירוקה במזגן עצמו.


יחד עם זאת חשוב לשים לב שתקלות אלו יכולות להופיע גם עקב בעיות אחרות לדוגמא – קירור לא מספק של החדר בשל מיקום לא נכון של המזגן, שלא מאפשר לחיישן לקבל אינפורמציה מדוייקת לגבי טמפרטורת החדר). לכן רק טכנאי מזגנים מוסמך יוכל לאתר את הבעיה בצורה מדוייקת ולפתור אותה.
במידה ובדיקת הטכנאי מעלה כי החיישן תקול, יש לבצע החלפת תרמוסטט, כאשר חשוב להקפיד כי החיישן החדש תואם לחיבורים ודרישות המזגן הספציפי אשר מותקן אצלכם.

יש להעדיף חיישן טמפרטורה איכותי, שכן תקלה ברכיב זה לא רק שפוגעת בתפקוד המזגן, אלא גם מסתכמת במקרים רבים בהוצאה גדולה על תצרוכת החשמל של מיזוג האוויר ללא צורך.

לפרטים נוספים על טרמוסטטים למזגנים מוזמנים להיכנס לאתר https://uri-mizug.co.il.