חייגו עכשיו: 03-6879901

ביקורת איכות ללוח מעגלים מודפסים – PCB, באמצעות מצלמה תרמית

מצלמה תרמית ל - PBC

בשנת 1965 ניסח גורדון מור כלל אצבע הידוע בשם חוק מור, אשר לפיו הדחיסות בלוחות אלקטרוניים ובמכשירים מוליכים-למחצה תוכפל כל שנה וחצי. חוק זה משקף את ההתפתחות הטכנולוגית האינטנסיבית, אשר מהווה את הבסיס לעידן הדיגיטלי שבו אנו מצויים כיום.

עם התקדמות הטכנולוגיה גם אבטחת האיכות קפצה מדרגה

אחת המגמות המשמעותיות ביותר בתחום האלקטרוניקה בשנים האחרונות היא דחיסות הולכת וגוברת במעגלים מודפסים (PBC – Printed Board Circuit). הדחיסות הזו מאפשרת, למשל, ייצור של טלפונים חכמים חזקים ומורכבים יותר בעוד שגודל המכשירים נותר זהה – אך כמובן שמגמה זו משפיעה לא רק על הטלפונים החכמים אלא על שלל מכשירים אלקטרוניים.

עם זאת, לצד היתרונות המובהקים הכרוכים בדחיסות של מעגלים מודפסים, עלולות להיווצר גם בעיות שונות עקב חימום יתר של הרכיבים האלקטרוניים בלוח. אחת מהדרכים האפקטיביות ביותר לאתר מבעוד מועד בעיות אלו היא שימוש במצלמה תרמית לצורך ניטור הטמפרטורה.

אבטחת איכות בלוחות אלקטרוניים בשלב הפיתוח

מצלמות תרמיות תעשייתיות הן חלק אינטגרלי בשלב הפיתוח של רכיבים אלקטרוניים רבים. פעמים רבות נערך שימוש במודל חישובים תרמי על מנת לשער מראש את הטמפרטורות במעגל מודפס. לאחר מכן, כשנוצר אבטיפוס, ניתן לאמת את ההשערה. במידה ואין הלימה בין ההשערה לבין הטמפרטורות בפועל, משקללים את הפערים שהתגלו ומוסיפים אותם למודל החישובים. כך, באמצעות השיטה הזו, ניתן לזהות אלו רכיבים בדגם האבטיפוס צורכים כמות גבוהה במיוחד של אנרגיה – דבר המאפשר לאתר מבעוד מועד תקלות במעגל המודפס.


חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות. 
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן


אבטחת איכות בלוחות אלקטרוניים בשלב הייצור

בשלב הייצור, משתמשים פעמים רבות בספקים חיצוניים לצורך הרכבה. על מנת לדאוג לבקרת איכות בעת ההרכבה, נערך שימוש באמצעי מדידה תרמיים. מצלמות תרמיות באות לידי שימוש גם בבדיקה הסופית לאחר ההרכבה על מנת לאתר רכיבים פגומים או פגמים בהרכבה.

כיצד לבחור את המצלמה התרמית הנכונה

על מנת להתמודד עם הביצועים התובעניים הנדרשים בתהליך אבטחת האיכות של מעגלים מודפסים, יש צורך במצלמות תרמיות באיכות גבוהה אשר מסוגלות לייצר דימות של ההרכבות האלקטרוניות הקטנות ביותר.

המצלמה התרמית המיקרוסקופית של Optris מותאמת במיוחד לביצוע בדיקות של מעגלים מודפסים:

  • עדשה בעלת רגישות גבוהה במיוחד לקרינת אינפרא אדום.
  • מצלמה תרמית עם עדשה מיקרוסקופית אשר תוכננה ונוצרה במיוחד לצורך מדידה ובחינה תרמית של לוחות אלקטרוניים ושל רכיבים קטנים ברמת השבב. באמצעות המצלמה עדשה מיקרוסקופית של Optris ניתן לנתח רכיבים אלקטרוניים בגודל של עד 28 μm, ממרחק של בין 80 ל-100 מ"מ וברזולוציית טמפרטורה (NETD) של 80 mK. כמו כן, עם מכשיר זה ניתן לבצע בדיקות לצד הדמיות אינפרא-אדום.

לסיכום

על מנת לייצר תהליך אפקטיבי של בקרת איכות ללוחות אלקטרוניים, יש לבחור בקפידה הן את המצלמה התרמית והן את העדשה המתאימה ביותר. המצלמה התרמית של Optris מספקת מענה מיטבי לדרישות אבטחת האיכות של רכיבים אלו.
לפרטים נוספים אודות Microscope optics – מצלמה תרמית עם עדשת מיקרוסקופ


חברת IBT מתמחה בפתרונות מתקדמים לטיפול תרמי ובקרת טמפרטורה, ממיטב החברות העולמיות. 
לקטלוג מצלמות תרמיות למכירה לחצ/י כאן